MATEMÀTIQUES: Aquesta setmana hem conegut els nombres ordinals: primer, segon, tercer, quart, cinquè... ens donat compte, de que servien per donar ordre a la fila, per saber l'ordre en que arriben els corredors d'una cursa a la meta... també ens hem fixa't que per no haver d'escriure tanta lletra podem posar aquests nombres amb la darrera lletra del seu nom i així vol dir el mateix: 1r, 2n, 3r, 4t, 5è,... Per fer l'exercici dels nombres ordinals, intenteu que els vostres fills/es contin i sobretot posin la darrera lletra al costat del nombre, sinó, no indica ordre.
Al llarg d'aquesta setmana hem treballat molt el nombre 10. Molt del treball ha sigut amb els dits de les dues mans, ja que en tenim 10, i treballant amb les mans ells/es ho entenen més. La feina d'aquesta setmana, és un poc de repàs del nombre 10. Deixeu que els vostres fills/es experimentin amb els dits, si veieu que no ho fan i no els surt la feina, proposeu-lis vosaltres fer-ho amb els dits. Per ampliar un poc, agafeu ciurons, llenties, monedes, ... i demaneu que facin paquets de 10 o els hi feu paquets de menys i que ells/es completin el paquet fins arribar a 10. Atenció, hi ha un exercici el nombre (7), que són restes, aquestes les han de fer amb material o amb els dits de la mà, la idea de l'exercici és que de 10 dits que tenim si en traiem ... quants ens en queden.
Finalment seguirem fent una pàgina de repàs de sumes i restes i seriació.
Bon cap de setmana a tots i totes.
Al llarg d'aquesta setmana hem treballat molt el nombre 10. Molt del treball ha sigut amb els dits de les dues mans, ja que en tenim 10, i treballant amb les mans ells/es ho entenen més. La feina d'aquesta setmana, és un poc de repàs del nombre 10. Deixeu que els vostres fills/es experimentin amb els dits, si veieu que no ho fan i no els surt la feina, proposeu-lis vosaltres fer-ho amb els dits. Per ampliar un poc, agafeu ciurons, llenties, monedes, ... i demaneu que facin paquets de 10 o els hi feu paquets de menys i que ells/es completin el paquet fins arribar a 10. Atenció, hi ha un exercici el nombre (7), que són restes, aquestes les han de fer amb material o amb els dits de la mà, la idea de l'exercici és que de 10 dits que tenim si en traiem ... quants ens en queden.
Finalment seguirem fent una pàgina de repàs de sumes i restes i seriació.
Bon cap de setmana a tots i totes.
PER CERT, SI MIREU AL BLOC DE LA CLASSE, INCITEU ALS VOSTRES FILLS/ES A POSAR ALGUN COMENTARI EN EL XAT, ÉS MOLT IMPORTANT, ÉS UNA ALTRE MANERA D'APRENDRE A ESCRIURE. AH! I ELS PARES I MARES TAMBÉ HI ESTEU CONVIDATS A POSAR COMENTARIS, AIXÍ ENS AJUDEU A ENRIQUIR I MOTIVAR A TOTHOM.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada